Custom Search

Jun 4, 2009

AKTIVITI 2003

1. MALAM PUISI UTUSAN KE-10
Tarikh : 9 Mei 2003
Tempat : Auditorium Dewan Bandaraya Kuala Lumpur
Anjuran : Kumpulan Utusan
Kerjasama : PPWM & DBKL
Tajaan : Imagnia Corporation
PPWM bertindak sebagai penyelaras bagi program ini. Majlis ini dihadiri Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Datin Seri Endon Mahmood. Pada malam inilah Datuk Seri Abdullah buat pertama kali mendeklamasikan puisi ciptaanya sendiri iaitu Damai Abadi. Artis lain yang mengambil bahagian ialah Datuk Sharifah Aini, Jamal Abdillah, Ogy Ahmad Daud, Anuar Zain di samping penyair terkenal seperti Siti Zaleha Hasihim, Zaen Kasturi, Lim Swee Tin, Selina Lee dan ramai lagi. Turut mengambil bahagian ialah Pengerusi Imagnia Corporation, Datuk Jamaluddin Mansor. Kalangan wartawan pula ialah Siti Rohayah Attan, Huwie dan Huzz.


2. SAYEMBARA DEKLAMASI PUISI MERDEKA EXXOMOBIL-UTUSAN 2003
Tarikh : Jun hingga 6 September 2003
Tempat : Dewan Bahasa dan Pustaka.
Anjuran : Kumpulan Utusan
Kerjasama : PPWM & DBP
Tajaan : ExxonMobil
Pertandingan yang berciri cintakan kemerdekaan ini diuruskan dan diselenggarakan oleh PPWM sejak awal hingga ke peringkat akhir. Ia melibatkan penyertaan pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah seluruh negara. Di samping itu Kategori Terbuka juga diadakan yang mana ia boleh disertai oleh semua individu yang berminat dalam deklemasi ini. Hadiah-hadiah pertandingan akhir disampaikan oleh Menteri Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat, Datuk Dr. Siti Zaharah Sulaiman.

3) SIDANG MEDIA/PELANCARAN TEATER BULAN MENANGIS
Tarikh : 29 September 2003
Tempat : Hotel Quality, Kuala Lumpur
Karya : Siti Rohayah Attan
Arahan : Siti Rohayah Attan
Tajaan : Imagnia Corporation dan Tenaria Sdn. Bhd.
Sidang media dan pelancaran ini dilakukan oleh Ahli Parlimen Kawsan Gombak, Tan Sri Zaleha Ismail. Ia bagi menghebahkan kepada media dan masyarakat tentang pementasan teater tersebut.

4) TEATER BULAN MENANGIS
Tarikh : 9 hingga 12 Oktober
Tempat : Mini Auditorium MTC, Kuala Lumpur
Karya : Siti Rohayah Attan.
Arahan : Siti Rohayah Attan
Penaung Kehormat : Datin Seri Endon Mahmood
Penaung : Datuk Aziz Shamsuddin
Tajaan : Imagnia Corporation & Tenaria Sdn. Bhd.
Teater ini menggabungkan empat cerita termasuklah kisah anak yang murtad kerana cinta juga anak yang keliru dengan kehidupannya kerana terpengaruh dengan kehidupan `mak nyah.’ Pelakon dalam teater ini ialah Erma Fatima, Shahrul Mizad Ashaari, Rosmah Ishak, Norzizi Zulkifli dan Shahriza Mahmud.

No comments:

Post a Comment